قرآن و عرفان رضا نصر

قرآن و عرفان رضا نصر

تفسیر قران ، عرفان و مقالات علمی
قرآن و عرفان رضا نصر

قرآن و عرفان رضا نصر

تفسیر قران ، عرفان و مقالات علمی

هستی و انرژِی


انرژی درذات هستی  به اشکال مختلف تحت قانون فنا ناپذیر جاذبه و دافعه نهفته است چنانچه به اعماق و چگونگی خلق هستی تعمق نماییم انچه که باعث خلقت گردیده چیزی به جز اراده به ایجاد نیست که از نیستی و صفحه پاک وجود بنا به خواست و اراده آعازگشته و نکته مقابل خواست عدم اراده بوده است.


ایجاد هستی از عدم و نیستی با هر فلسفه ای  تصویر انفجار عظیم را به همراه صوت مهیب و انوار نور توام با حرکت به تصویر کشیده و القاء مینماید.


اشکال مختلف انرژی ، نور و صوت باعث تشکیل انرژی متراکم کهکشانهای بیشمار و منظومه شمسی از جمله موجودات زمینی شده همچنین پس از قرنها دود اطراف زمین به لایه های آسمانی تبدیل و باعث  تبلور آب  و خلق انواع بیشمار مخلوقات تا انسان  گردیده بنابراین تمامی موجودات زمین از ترکیب انوار انرژی تحت قانون جاذبه و دافعه بوده این مهم ازکوچکترین اجزاء اتم تا بزرگترین کهکشانها را در بر میگیرد.


نگرش انسان و ذهنیت او چنانچه با قوانین هستی سازگار و هم سو و هم جهت نباشد یا به عبارت دیگرعدم سازگاری انسان با قوانین محیط و طبیعت همواره او را در طیف وسیعی از وقایع دشوار و رنج و انواع بیماری ها قرارمی دهد به عبارت دیگر انچه در زندگی فردی اتفاق می افتد ناشی از نوع نگرش او به زندگی است .


کسانی که زندگی را فرصتی ارزشمند دانسته و پیوسته جهت فهم راز چگونه زندگی کردن ( زیستن ) در تلاش هستند این اشخاص به نسبت عشق و درخواست خود به درک مفاهیم چگونه زندگی کردن دست یافته توانسته اند در زندگی فردی و اجتماعی تحول ایجاد کنند .


تنهااین گونه افراد قدر و منزلت انسان را دانسته با تغییر فکر و ذهنشان زندگی خود و اجتماعی را متحول میگردانند.


قابلیت وتوانایی انسان به نوع نگرش و دید روحانی او بستگی دارد نه به توانایی جسمی و فیزیکی . افکار و اندیشه از طریق قانون جذب یا خواستن به زندگی و عالم هستی تجلی و بروز پیدا میکنند قانون جاذبه عظیم ترین اصل و بنیان هستی است .

علاوه بر موارد فوق در این قانون معنوی نگرش مثبت هر موجود باعث جذب انرژی های مثبت و ساختار زمینه اندیشه او گردیده در نتیجه  کسب لذت رسیدن به مقصود نیروی بیشتری به فرد بخشیده نوعی تجربه بسیار گران قدر را القا مینماید خالق پاک و مقدس هستی بخش فرمودند :سوره: 40 , آیه: 60 و قال ربکم ادعونی استجب لکم ان الذین یستکبرون عن عبادتی سیدخلون جهنم داخرین پروردگار فرمودندمرا بخوانید تا اجابت کنم شما راانان که کبر میورزند بزودی به دوزج وارد میگردند


مهم بستر وجود و نوع نگرش شخص است که موجب حمایت آفریننده میشود سوره: 48 , آیه: 6 و یعذب المنافقین والمنافقات والمشرکین والمشرکات الظانین بالله ظن السوء علیهم دایره السوء وغضب الله علیهم ( وآیات ظن سوء ) احساس خوب در مورد خالق بی همتا و عشق ورزیدن به هستی بخش توانا به هر آنچه از او در خواست شود پاسخ خواهد داد ترکیب عشق و فکر قدرت جاذبه فوق العاده را ایجاد میکند هیچ قدرتی قوی تر از عشق نیست ( مقاله قوای روحانی مطالعه شود ) عشق به زندگی باعث تحول زندگی است عشق به تمامی موجودات هستی باعث وسعت اندیشه شده روح را قوی مینماید... اصلی که به فکر قدرت پویا می بخشد تا با حیات بخش بی نظیر ارتباط بر قرار شود و تجربه های ناخوش آیند کریه ذهنی معدوم گردد.

 

قانون جاذبه قانون خواستن ، تمنا ، و دعا یک اصل پایدار حیات بخش و ذاتی است ذاتی که از بنیاد خلقت بنا بر اراده خداوند آغاز گشته عامل و اشتیاق آفرین حرکت لا قوه الا به .. در ذات هر موجود بوده و تا ابد ادامه خواهد داشت چنانچه این اندیشه و حقیقت ازلی و ابدی در وجود تزریق شود موجود شکست ناپذیر خواهد شد.


هر چه هست جامد ، مایع و...انرزی در حال ارتعاش است شکل و عمل کرد هر موجود ،محصول نوعی از انرژِی است . در این میان انسان با توجه به صورت تکامل فعلی خلقت میتواند با اندیشه والا ارتباط بر قرار کند یا به عبارتی انرژی را دریافت وذخیره ، تغییر و یا منتشر کند انسان می تواند گیرنده ،تقویت کننده ، مبدل ، ذخیره کننده ،شکل دهنده ،و فرستنده امواج و انرژی باشد .


سلامت و بیماری و حالات روحی و جسمی ما در ارتباط مستقیم با چگونگی بهره مندی و استفاده از انرژِی هستی است . افکار و اندیشه و نگرش انسان ساختار فیزیکی و روحی یا عملکرد جسمی او را تعین میکند.وجود انسان میتواند شفا بخش و یا عامل سرایت بیماریهای ظاهری و باطنی باشد.


چنانچه از قدرت هستی و راز عظیم عشق و قانون جاذبه آگاه و مدیریت وجود را با علم و درایت اعمال نماییم  شفا دهنده میشویم درصورت تشخیص و درک این مهم عوامل قدرت شفا در وجود پاک روح القا شده عملکرد بیان و سرشار از عشق و عالمانه و دستان سرشار از انرژِی روح ، شفا را القا مینماید.سوره 40 ایه 15رفیع الدرجات ذوالعرش یلقی الروح من امره علی من یشا من عباده


در این آیه و نشانه بی نظیرعلاوه برمعانی بسیار بوضوح القاء راه چگونگی ارتباط خداوند با مخلوق معرفی گردیده است . باور و ایمان تا جایی است که بعضی به درخت و سنگ و.....دخیل میبندند و جواب میگیرند در حالی که اصل اوست والسلام ....میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.


بدیهی است آنان که با توسل به عشق خالق بی همتا تمامی وجود را یک سو ساخته اند (تمامی سلولها یک سو و منظم هستند ) دارای اندیشه یک سو و پایدار همچنین هاله و میدان قوی روحی بوده از قدرت شفا برخوردارند .


قطعه ای آهن را در نظر بگیریم که دارای ملکولهای بیشمار Fe و پراکندگی جهت ملکولی هستند چنانچه این قطعه آهن به واسطه سیم پیچی به باطری وصل شود تمام ملکولها هم جهت شده به اتفاق دو قطب مثبت و منفی را شکل میدهند در این صورت آهن به آهنربا تبدیل شده آهن کوچکتر را جذب مینماید به عبارتی نظم وجود آهن ماهیت او را به آهنربا تبدیل مینماید تفرقه و پراکندگی جهت وجودملکولهای آهن به وحدت و یک پارچگی ملکولی تبدیل شده به ماهیت آهن قدرت جاذبه میبخشد.


انسان نیز اینگونه است تفرقه و پراکندگی وجود او با عشق و ایمان به مبدا وجود هستی بخش باعث وحدت وجود او شده قدرت وماهیت ارزنده و قویتر را القاء مینماید که به لطف عشق الهی این قدرت یا انرژی از اعمال و گفتار و اندیشه او جاری  میگردد هاله و میدانهای مغناطیس  چنین فردی در هر زمان و مکان باعث جذب و شفا دیگران خواهد شد .


لوح زندگی خود را از خاطرات منفی گذشته پاک نموده و بدانید هر شخص سرنوشت و زندگی خود را رقم میزند چنانچه قوانین هستی را درک نموده و با آنها همسو شویم مفهوم حقیقی و لذت زندگی خارق العاده را خواهیم چشید


عیسی مسیح علیه السلام ابتدا میفرمودند: آیا به من ایمان داری که تو را شفا بخشم.....کسانی هستند که به درخت به ......ایمان دارند و جواب میگیرند در حالی که خود عامل شفا هستند اما باور ندارند.


آفکار منفی را از لوح زندگی پاک نموده بدانید و ایمان داشته باشید که خداوند حیات بخش آنجه که لازمه زندگی عالی مادی و معنوی است آفریده ......بخواهید و ایمان داشته باشید که خداوندعوامل را بوجود می آورد نه شما.هنگامی که سختی و مشقت و ناراحتی زندگی را باور دارید بااندیشه منفی زندگی میکنید چون منفی هستید فقط منفی را جذب میکنید ......ای برادر تو همین اندیشه ای ....مراقب اندیشه خود باش اگر زندگی را دوست داری.


حقیقت ناب


حقیقتی در اعماق وجود ما نهفته کشف این حقیقت ناب سرنوشت ساز اساس و رکن رسیدن به سلامت و خوشبختی و سعادت است که فرمود ...نفخت فیه من روحی ....باور به این حقیقت و تعلیم بسیار مهم ارزشمند و کار ساز اینکه آدمی دارای روح خدایی است .....خداوندی که خالق بهترینهاست و محالی براو متصور نیست .

 

باور و ایمان داشتن به زیبایی باعث خلق زیبایی ها و ......بهترینها ، آسایشها و گشایشهاست باور با عشق به این آیه کریم و شریف که قدرت خلق هر چه هست در آدمیست چون خداوند از روح خود بر انسان دمیده این همان روح خلاق و نیکو سیرت عظیم تواناست که درون آدمی نهفته است.

آدمی که به مهربانی و بخشش نام عظیم مبارک خداوند و خالق است عملا متوسل شده و به اصفات بینظیر او مزین میگردند حقیقت وجود خود را کشف نموده قانون جاذبه و عشق را درک مینماید.

هر آنچه که به زندگی کسی وارد میشود در واقع توسط فکر و اندیشه شخص جذب شده و تصویر ذهنیت اوست بنابراین اتفاقات خوب خاصل جدب نیک اندیشی است .

هر فکری که به ذهن خطور میکند سرچشمه قدرت است کسانی که به درک این حقیقت رسیده اند با اعمال مدیریت وجود اندیشه و افکار خوب را جذب و این قدرت را تقویت  نموده ذهنیات و افکار  منفی را دفع مینمایند.

 قدرت اندیشه و افکار از طریق موجودات دیگر باعث ایجاد شرایط و رویدادها شده در نتیجه خواسته شما را برآورده میکند.( تمامی موجودات عوامل و اجزاء تحقق امور امدادهای غیبی هستند )

قانون جاذبه و دافعه امواج مغناطیس حاکم بر هستی است و جزء تا کل را در بر میگیرد افکار و اندیشه نیز نوعی قدرت مغناطیسی است که منتشر میگردد هیچ اتفاقی تجربه نمی شود مگر از طریق القاء مستمر این قانون از قبل از آفرینش بوده و تا ابد نیز خواهد بود و نظم کاینات را تعین میکند.

چنانچه در شرایط پایدار و مستمر به موضوعات ناخوش آیند متمرکز و فکر کنید افکار شما آن شرایط را جذب و هر لحظه ذهنیت  و وضعیت بدتری را ایجاد میکند.برای درک این مفهوم کافی است به تجربه زندگی خود و رویدادهای ان را برسی و تامل نمایید. 

ثروتمندان خود آگاه یا ناخود آگاه با این قانون همراه شدند افکار مادی آنها پیوسته بوده و به فکر دیگری نبودند به همین دلیل آنچه را می اندیشیدند خلق شده اما چنانچه ایمان به ذات پاک الهی مکمل ثروت آنها نباشد در نهایت نگرانی و ترس و عواملی از این قبیل باعث بروز بیماری ها هلاکت و یا از دست رفتن ثروت آنان خواهد شد که ترس برادر مرگ است ترس و اضطراب از دست دادن چیزی باعث همان موجودیت خواهد شد .

به همین دلیل امروزه شاهد آن هستیم که در اروپا و امریکا حتی افراد مشهور اقدامات وسیعی را در جهت کمک و یاری به همنوعان انجام میدهند تا جایی که هنر پیشه مشهور و ثروتمند کودکان سیاه پوست را به فرزندی قبول نموده و بدین وسیله باور خود را ترسیم مینمایند.برای غلبه از ترس آموزه های دینی و ایمان به ذات پاک خلقت و عشق ورزیدن و نیکو کاری و......بسیار ضروری است .

برای درخواست و دعا حد و اندازه ای در کار نیست که خداوند بی حد و اندازه است .....در واقع اجابت دعا به زمان نیز نیاز ندارد زمان پدیده ای حقیقی نیست و زایده ذهنی بشر برای تعریف گذران زندگی اوست تنها ایمان و باور لازمه تحقق این مهم ( اجابت و ایجاد )است که با فهم و درک قوانین هستی بوجود خواهد آمد.

 

ایگونه نیست که خواسته بزرگتر زمان بر باشند این باور در قانون هستی و دعا وجود ندارد .

راز چگونه زندگی کردن و راز خلقت در حقیقت باور و درک قدرت روح خداوندی است که به آدمی دمیده شده حقیقت  چگونه رسیدن به مقصود و اهداف که با آرامش و سلامتی آغاز و به خوشبختی و سعادت ختم میشود.


بایسته این ایمان و تصور رهایی از اندیشه ها و دهنیات خام و شناخت خداوند خالق و قوانین هستی است که نیازهای موجودات را دانسته و رویدادها را بارور میسازد  و به آنها پاسخ مثبت میدهد که او بی نیاز است .

نگران بودن شرایط را بد و دشوار تر مینماید .سبحان الذی بیده الخیر و بیده ملکوت السموات و العرض منزه و پاک است خداوندی که سرشار از خیر است و منزه و پاک است خداوندی که ملکوت آسمانها و زمین بدست اوست بنابراین 1-تصویر ذهنی بایستی همراه با حس پاک و نیکو باشد 2-بایستی به قدرت او به هدف نگریست  اما به چگونگی رسیدن به هدف خیر 3- بایستی به توکل و ایمان تصور شود که به محص درخواست اجابت انجام شده و با ایمان برنامه ریزی کرد  این حقیقت و راز زندگی است که هستی در اختیار خوش بینان است

نوع دوستی دستگیری کمک و یاری ، مهرورزی و انفاق مهمترین رکن تربیت و تعلیم این راز بزرگ است و برعکس آن قانون دافعه برای دفع افکار و اندیشه های ناپسند بوده به همان اندازه قدرتمند و دفع کننده است ممارست و پیگیری و القا و احساس خوب داشتن و امیدوار بودن.و شکر نعمت تا اجذ نتیجه باعث میشود این قانون هر چه بیشتر در زندگی ساری و جاری شود .

در زندگی شخصی هر کسی آنچه بدست آمده به نسبت علاقه و عشق بوده این مهم مفهوم قانون جاذبه است متمرکز شدن به نعمت ها و شکر سلامت و هرچه که واقعیت دارد همچنین طلوع و بیداری صبحگاه با نگرش زیبا و تمرکز درخواست از خداوند بر اندیشه های نیک ، شروع روز زیبا و القا لبخند و شادی به دیگران و فراموشکردن اتفاقات تلخ و مرور اتفاقات خوب و یاد آوری های خاطرات خوش و گفتگو در باره بینش های زیبا و طرحهای شادی آفرین کلید خوشبختی است .

 نتیجه اینکه اتفاقات حاصل افکار و اندیشه و خواسته های ما هستند یا آنچه از آن ترس داشته ایم در برابر هرچه به ایستیم پایدار می شود چون هر لحظه به آن فکر میکنیم بنابراین فقط به آنچه میخواهیم جذب کنیم بایستی فکر و اندیشه کنیم.تجسم خلاق و احساس خوب راز را پدیدار نموده و شکر نعمات باعث افزایش نعمت است که فرمود فمن یشکر فزد لهم